Petra Hanáková

Cyril Blažo

Otázka miery bola v umení dlho irelevantná. Pomer ceny a výkonu či viditeľnosti a výkonu sa začal „rátať“ až na úsvite kapitalizmu, kedy sa i výtvarní umelci, fungujúci v inom (svojom vlastnom) režime, novým, komerčne nastaveným podmienkam chtiac-nechtiac prispôsobili. Len málo umelcov dokázalo tejt ...

Peter Kalmus

Viditeľnosť umelcov na výtvarnej scéne býva premenlivá. Poniektorí miznú a dlho o nich nepočuť, iných je naopak všade veľa. Tak schválne, kedy ste naposledy videli Petra Kalmusa? Momentálny kandidát na prezidenta (u nás je ním Hocikto, tak prečo nie?) dnes žije hlavne svojím zviditeľňovaním. Inicia ...

Bivak

Na výstave Odzbrojujúci, inak kurátorsky totálne nepreniknuteľnej, je jedno naozaj odzbrojujúce, uhrančivé dielo. Akosi čudne opreté v rohu miestnosti, zavinuté do seba, akoby magnetizovalo roztratenú auru všetkého čo ho obklopuje. Tá socha vonia, puká, pracuje, žije..., ba keď ste v galérii sám/sam ...

Na hrad bez diváckeho zázemia

Nedávna kauza Kulichovho ľudáckeho Svätopluka vyvolala i v samotnej výtvarníckej obci niekoľko originálnych reakcií (Angažovaný šatník Evy Filovej, www.verejnypodstavec.com...) I virtuálna „jazdecká socha“ Petra Rónaia (umelec je tu zároveň objektom i subjektom zobrazenia) patrí do tejto kategórie. ...

Globálny reťazec

Dávno sa mi nestalo, že by som medzi študentskými prácami narazila na tak zreteľné a aktuálne dielo. Ide pritom v podstate o prácu sochársku, čo sa vzhľadom na všeobecnú mizériu tohto média cení o to viac. Zázemím Reťazovej reakcie je v podstate zatemnená muzeálna miestnosť. V tmavom prostredí div ...