Peter S. Briggs
Diana

Diana je pomätená. Husté čierne vlasy, divoké psovité šelmy sotva udržané na uzde a steroidná nahá deva sľubuje hroziacu gotickú drámu. Akcia ako z filmového plagátu skáče do nášho lona a nabáda nás kúpiť si na ňu lístok. Rafinované napätie obrazu medzi slečnou zrelou na vydaj a násilím, medzi psím vyvádzaním a lesným útočiskom ponúkajú filmový obchod obrazu. Melodráma opakuje agendu socialistického realizmu, manipuláciu strachom a dominanciu. Trasúci sa Actaeon možno stojí pred obrazom. Ale obraz zúrivých psov líči nedávne nepríjemné dejiny – americké hnutie za občianske práva, juhoafrický apartheid. Ak Dovičákovej snahy o fiktívnu konfrontáciu nájdu rovnaké nadšenie v zápale pre silu maľby, jej postavy už budú môcť vyskočiť z plátna a uhryznúť.